Super Mario Bros race samt Lång ledigt!

Hej!

Har tyvärr inte uppdaterat på ett tag pga att vi har haft så mycket annat för oss. Jag och Simon har varit lediga tillsammans samt att det varit Falu Kalaset så vi har inte varit hemma speciellt mycket. I Fredags var det som bekant Rix FM festival så Jag, Simon, Peppe, Mia, Emma, Blunde, Peter och Bea grillade först hemma hos Peppe och Mia och fikade Rabarberpaj och vaniljsås. Det var jätte gott! Sen när vi ätit så åkte vi ned på stan och såg på Rix FM. Det var som vanligt dåliga artister som sjunger falskt. Men ändå man brukar alltid åka dit därför gjorde vi även det i dag. Sedan när vi sett på det så gick vi till Kopparhatten och grabbarna tog en öl och vi andra tog cider eller något annan dryck och satt där och myste och hade det trevligt på uteplatsen vid ön. Sedan så drog vi oss hemåt och strandande i rottingsoffan hos Peppe och Mia. Mycket trevlig kväll!

I Lördags så var vi på dagen ut till mina Päron och åt smörgåstårta och jordgubbar och glass. Mycket gott! Sen så skulle grabbarna till Slussvaktarn och ta några öl och spela mini golf. Så grabbarna grus åkte dit på kvällskvisten och jag, Mia och Emma tog och åkte till McDonald's och åt lite och sedan åkte vi faktiskt och bowlade. Det var verkligen roligt att bowla! :) Sen gick det inte så bra men huvudsaken att man har roligt! Senare på kvällen så kom grabbarna hem och då satt vi bara och hade trevligt. Så det har blivit sena kvällar hela helgen. Men man ska passa på när man är ledig! :) Detta blev också en lyckad kväll!

I dag så har jag och Simon vart och shoppat lite. Simon köpte fyra par byxor (chinos), ett par short och två levi´s t-shirts. Jag köpte två par skor och ett par adidas sneakers till sommaren. Härligt! Nu har vi faktiskt hyrt två filmer som vi ska se. Det är It´s complicated och Shutter Island. Spännande och se hur de är!

I morgon ska grabbarna åter i väg men då ska de i väg med sitt paintboll gäng. De har skrapat ihop ett helt gäng med killar och köpt egna paintbollgrejer så att de kan ut och spela när de vill. Så det är ju kanon att de kan göra det precis när det passar de själva. :) Då ska i allafall jag till mia och Emma och gjuta betong saker. :) Får se hur det blir!

Nu allihopa tänkte jag faktiskt lägga upp det lovade Super Mario Bros racet. Dock har jag ju inte gjort alla figurer och former som finns men jag har ändå hunnit med några stycken så jag tänkte visa er. Vilka är er favorit? Se bilder nedan! Det är pärplattefigurer of course. :)



Fiskarna ifrån vattenvärlden i Super Mario Bros



Svamparna som nyckelringar



Mario i groddräkten



Jätte svamp i lila



Jätte svamp i gul



Svamparna i olika färger



Mario och Luigi



Spökena ifrån Spökbanan. :)



Vart lite spegling tyvärr i kortet. Men det är i allafall ett sköldpaddsskalen. Då man hade hoppat på en sköldpadda och sedan skulle sparka i väg det.



Slottet som prinsessan bodde i Super Mario Bros



Sköldpaddan i från Super Mario.

Ja det var faktiskt dem ifrån just Super Mario Bros som jag har hunnit med att göra hitills. Jag har ju gjort väldigt mycket annat också. Men inte just något Super Mario Bros. Vem vet kanske blir fler. Nä nu ska jag och Simon ha en filmkväll.

Trevlig kväll!! :)

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0