Målning av porslin!

Hej!

Tänte faktiskt i dag visa er ett par tekoppsset som jag målat med porslinsfärg. Det är två små kannor och två muggar. Jätte söta. De levererades i vitt porslin omålade så målade jag dem själv. Och vilket färg tror ni jag valde? Självklart valde jag rosa! :) Och en bronsfärg. :) Jag har målat koppen rosa samt gjort några smådetaljer i guld. Tekannan har jag målat rosa på pipen och på locket. Sedan är handtaget i brons sedan har jag målat muffins på dem och skrivit på dem. När man har målat dem är det viktigt att man bränner dem i ugnen så att färgen fastnar ordentligt. Då fungerar det även att diska dem i diskmaskin. Perfekt!







Jag tycker de vart ganska söta faktiskt. :) Synd bara att jag inte dricker te! :( Hade varit trevligt om de hade blivit använda men de kommer de nog inte att bli. Men vi får se jag kanske säljer dem? :) Om någon skulle vara intresserad av något jag lagt upp så är det bara att hojta till!

Föresten herregud vilket åskväder det vart i dag! Det dundrade och blixtrade som tusan när jag var på jobbet i dag. Det var helt svart! Men nu har det klarnat upp och är fint igen! Härligt. Men det var desto mindre härligt den huvudvärken jag har haft i dag. Den har inte varit nådig. Den har varit fruktansvärd rent ut sagt! Men en dyclofinax (Stavas det så?) gjorde susen när jag kom hem!

Nej nu vart jag riktigt pysselsugen! Eftersom Simon jobbar kväll tänkte jag faktiskt ta och titta vad jag kunde göra för skoj. :) Något hittar jag nog på!

Hade faktiskt tänkt att visa några tavlor jag målat också så håll utkik!

Ha det bra!

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0