Geléljus

Hallå Hallå!

Under fick jag min vita iPhone hihi! Är super nöjd! Vart dock ännu nöjdare när jag köpte en rosa bumpers på apple butiken dagen efter. Den gjorde min telefon helt susannifierad! :)

I går efter jobbet var jag och Mor ner på stan och tog en fika på Kopparhatten! :) Trevligt!

I dag tänkte jag visa några geléljus jag har gjort. Jag har en del saker som jag håller på med men som inte är riktigt klara. Därför så tänkte jag visa dessa geléljus. Jag ska även göra fler geléljus nu när jag köpt ett nytt färgpigment för tillverkningen. :) Men det blir nog till helgen det!









/S


Kommentarer
Postat av: Pyssel Tjejen

Skulle du kunna skriva hur man gör dom ljusen?? Dom är jätte fina och jag skulle också vilja göra sånna. :D

Svar: Det är busenkelt! Jag köper färdig geléljusmassa på Panduro, som jag sedan smälter i en kastrull (en du inte är rädd om då du inte kommer få bort all gelé) och sedan tillsätter jag färgpigment och eventuell doft. När den har smält så häller du bara över den i det du vill ha ljuset och låter stelna. Busenkelt! Allt finns att köpa på Panduro! :) Lycka till!
crochetfairy.blogg.se

2012-10-21 @ 16:06:56
URL: http://detonormalalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0